Tyngdlöshet

I min säng, på min kudde ligger jag.
- Tanken flyr, flyr mot friheten. Friheten i ljuset av att fångas somna och finna ro.
Minnet av din närhet, lugnet och modet får mig att skälva.
Tanken av att fångas, omfamnas och njuta av tyngdlösheten i det kravlösa. 
I andetaget, det där jag trodde jag skulle få vara blev också till sist hånet och straffet. 
Ensam på botten blev jag och ser genom den spruckna vattenytan ett liv i smärta sorg och modlöst kämpande.
- Andetagen var inte mina. Jag nådde fram för att få låna och andas dem, men räntan och priset var för högt. För högt för att jag skulle ges möjlighet.
- Du blev en i mängden som höll mig fast. Men när styrkan infann sig satte du kniven i ryggen och gav dig av. Lämnade mig i min skörhet, i min övergivehet. Med öppna blödande sår.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0