Att älska utan landing

Jag slickar av skeden, lägger den på bordet. Smaken av kaffe, doften av mjukhet och förnimmelsen av värme. I varje del av mig upplever jag detta, men det smärtar och gör fruktansvärt ont då det bara är känslan av saknad och inte mig förunnat. 
För hur lång tid och för hur mycket ska jag betala.
Många säger till mig att det kommer bli bättre men jag har slutat tro och slutat hoppas. Det är en obehaglig tomhet som växer sig större i mig för varje sekund. 
Jag försöker, och jag kämpar varje sekund. 
Studerar mönstret i kaffemuggen. Mönster är förunderliga, oförsägbara och svåra att tyda.
 
Allt som oftast går jag sönder och för varje gång så blir jag ännu mer trasig så som glaset går i tusen bitar med glasskärvor och splitter överallt. 
Jag vet inte hur det är att älskas. Tyngden av den smärtsamma känslan av onåbar bekräftelse är kanske resultatet av det avsakande självskyddet, de gränslösa murarna och den oupnårliga tillgängligheten. 
- Från ingenstans, jag samlar på ord. Tar mig inte ut, labyrintens oformliga mönster och gångar håller mig fången. Mörkret och förtvivlan omsluter mig.
 
Jag skulle vilja bara för en stund få leva och inte bara överleva. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0