Hur märker du...

...Att känslan av att  bli överigen är den sårbara  sanningen
Vad hände, hur blev hårdheten så hård och att skörheten blev så skör?
Missförstådd... acceptans, tilltro och tillit
Ilska, frustration och sorg. Jag  vandrar runt i tankarnas galleri. Plockar ner en tavla, tittar på möstret och på bildensom visar sig. I spår i streck i linjer. Som en labyrint med utspridda pusselbitar. 
-  Att bli förstådd innebär att den andre inte förminskar MIN känsla eller tanke.
 
Genom lyssnade, stöttande och ord på vägen. Tilltro att kunna säga det du i hjärtats innersta vill utan att försköna, putsa till eller tvånget att såga till pusslebitens oformliga kant.  
När jag med ärlighet kan säga något och få acceptans för den jag är utan att bli ifrågasatt. När min känsla och mina ord mottas med ett, jag finns för dig eller dialogen i tanken.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0