tänkare

Jag är en tänkare och en drömmare. I timmar sitter jag och drömmer om det jag kunde ha och det som varit. Tittar i backspegeln och vill ha tillbaka mitt liv. Livet jag har nu vill jag bara bli av med lägga i en låda och låta det smälta bort som snön har smält de senaste dagarna. Tänk om det vore så enkelt. Inom mig drömmer jag om att få ge min kärlek till någon som verkligen kan ta emot den. Undrar om han finns! Varför vågar jag inte tala om det för honom som jag just nu tillhör. Min dotter frågade mig ikväll hur kär J var i mig och då svarade jag att jag vet inte. För jag har ingen aning, men skulle inget hellre än vilja veta. För inom mig har jag en längtan att bara få ösa ur mig all den kärlek jag har. I min ensamhet har jag öppnat en flaska vin och fördriver tiden med att fundera över vad som är livet och värdet i det. Som sagt en drömmare och tänkare. Det straffar sig nog i längden att vara en sådan person. Jag har i en kommentar fått frågan om jag just nu befann mig på botten och det skulle man verkligen kunna säga. Längre ner än så här kommer man nog inte. Jag är inte ett dugg glad över att jag varje morgon vaknar och ser dagens ljus igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0