Imorgon är en ny dag

Famlar runt i tankarnas galleri. Likt tavlor som inte funnit sitt motiv ännu, ett virrvarr av skalor i svart och vitt. Inget grått, inget mellanting.

Imorgon är det en ny dag som jag ska försöka slåss mot. Med osynliga vapen och utan makt.

Konstigt egentligen att jag står här och att jag finns överhuvudtaget. Mitt hjärtas slag förgör mig.

Det är natt och som sällskap har jag paniken, ångesten och rädslan som vanligt. Det tar lång tid att läka sår, att finna mening och känna tro.
Trött och less hade varit skönt att bara få dra täcket över huvudet inte bry sig mer.

Gå ut och var glad och var glad att du lever.
Orden är som ett hån!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0