Pussel

Dagen har gått, snart dags att lägga huvudet på kudden och försöka sova. Sekund efter sekund har lagts till minuter och timmar.

Jag har samlat kraft att gå utanför dörren tre gånger idag. Samlat kraft att fortsätta lägga mitt pussel, bit för bit.
Ha, ni som är stolta över 1000-bitars pussel, kom igen när ni lagt ett med 10-tusen bitar - skojar inte om det är fler orkar inte räkna och det stod inte på kartongen heller! Ingen färdig bild att gå efter så jag måste känna, vrida och titta extra noga på varje bit.

Trött i sinnet trött i ögonen, ska försöka få några timmars vila, falla in i drömmen. Fånga dig, känna dig och glömma dig.

I vårsolen stod du bara där, hängde lite kaxigt mot muren,
fångade dina steg
följde dem och dig en bit på vägen
lät mig omslutas av ditt mjuka leende.

Dina ord och ditt skratt fick mig att känna värme, jag log.
Nu ler jag inte längre, nu suddas min blick av tårar.
Sammla dem, ös dem i brunnen så blir det en sjö som
du kan segla din båt i från strand till strand.
Jag lovar dig upplevelser och stunder av förundran
Heléne 090112



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0