Ryggsäck

Med eftertanke packar jag min ryggsäck med insikt efter insikt. Detta är inte klokt. Hur ska jag klara det. Förstår inte men ord efter ord tanke efter tanke. Varje pusselbit börjar få en bild men än så suddig.

Imorgon måste jag skriva - inga måsten Helén - men det vore bra om jag kunde få ner en del av mina tankar i min bok. Hur kommer jag härifrån och kommer jag någonsin landa mjukt.

Så trött men kan inte slappna av och vågar inte sova. En liten tjej rädd som få men finns i alla fall. Inom mig bor en sanning som gör så ont och är så skör det smärtar.

Tänk att varje steg och varje sekund i ens liv sätter spår hela tiden. Gör den till den du är, omvälvande och otroligt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0