Timmar av helvete och tomhet

En ny dag är slut. I morse vaknade jag med en tomhet och en ångest som fullständigt krossar. Tror att det är därför jag är så rädd för att sova, jag vet att uppvaknadet är ett rent helvete. Timmarna gick och jag försökte göra något av dem. Ringde min läkare, men varför vet jag inte. Fick en tid halv två. En evighet dit, men de gick. Hur kommer jag loss, har förstått att det kommer ta väldigt lång tid. Men vet inte hur länge jag orkar, hur länge jag står ut. Har börjat skriva, en bok tänkte jag det skulle bli. Att man kan må dåligt, det visste jag men jag trodde inte man kunde må så här. Ett tillstånd av apati och livlöshet. Dina ögon som tittar in i mina, vems tittar dom in i nu? "Bara min, alltid" "-Ja, bara din, alltid" Så falska dessa ord var från din sida. Hur blir man kvitt alla varför, alla frågor och alla om. All tomhet som du lämnade efter dig. Jag skriver det igen, men denna gång är det till dig Jesper, jag önskar jag kunde förstå varför du gjorde som du gjorde. Och undrar varför jag ska visa dig respekt om inte du gör det mot mig. Du är så nära men ändå så långt ifrån. Vet inte vad jag famlar efter, söker efter eller vill. En ny dag och ett nytt helvete i morgon

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0