Tomt

Vill dig väl, vill dig allt. Med kärlek och ömhet finns jag där såväl när du faller som står upprätt. Mitt älskade barn.
Jag lånar ut dig men vill snart ha tillbaka dig.

Några timmar räcker för att fylla på men nu har jag hundra jag nästan tusentals känns det som. Någon som vill ha eller någon som vill dela.

Vem tröstar knyttet och vem drar henne in i sin famn. Vem smeker bort hårslingan som fallit ner i ögonen under sömnens djupa grepp. Saknar din kind att smeka, att röra vid och pussa på.

Saknad gestaltar sig i många olika modeller.

Trodde jag skulle skriva om tomheten jag har inom mig. Förvisso gör jag ju det men nu har jag dubbel tomhet.

Hålet blir djupare och djupare saknaden blir starkare och starkare.

Under den glättiga ytan och det påklistrade leendet finns jag en tjej så öm och sårbar en tjej som saknar dina mjuka fingrar och ditt leende som möter mitt. Saknar att få kliva innanför dörren och bara få säga hej och tala om hur min dag varit och hur jag haft det. Att jag känner mig upprymd och uppfylld av att ha gjort något annat.

Svammel och ord som bara flyter, flyter på ett hav av mörker och ångest. Djupt djupt och svart svart.

Sov gott

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0