En tickande bomb

Jag har en tickande bomb i hjärtat.

När klockan var fem tror jag att jag lyckades somna, hur ska jag orka ta mig fram idag med 1,5 h sömn i kroppen som dessutom har varit endast en slummer med bilder, minnen och tankar som följe.

Men nu sitter jag i alla fall här påklädd, men ingen frukost för jag mår så illa att jag inte kan svälja. Hela jag skakar och bomben tickar välbekant i hjärta och bröst. Explodera någon gång så jag slipper.

Konstigt nog märker Enghla ingenting. Hennes fruktlåda är gjord smörgås bredd och handbollsväskan packad. Liksom hon har fått frukost serverad precis som vanligt vid TV och jag har just nu en ängels tålamod trots att klockan rinner.

TUGGA DIN SMÖRGÅS OCH KLÄ PÅ DIG!!! Istället säger jag snällt med en lugn röst, hoppas du sovit gott i natt trots mardrömmar, men du kan väl försöka klä på dig nu iaf.

En dag på jobbet, hur FAN ska jag orka!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0