Hjärtats skimmer

Vid min sida finns den som skänker mig glädje och mod
Min lilla Ängel!!

Men mitt hjärta skimmrar i svart stoft som likt glittrande puder sprids i mitt innre och svärtar ner.
Tomt och stor blir hålet sp småningom efter timmar av tankar och funderingar.

Hjärtat dunkar hårt och krävande, som om det vill ut, söka sig nya vägar.
Stoftet klibbas ihop av salta tårar som tränger ner, det täpper till och ger mig intet ont anande svårare och svårare att andas.

Tanken på dig gör mig yr, tanken på ditt leende och hör och häpna dina solbrända nakna fötter instoppade i tofflorna....

Men lägg band på dig, låt det va, låt stoftet skimmra sin svarta sorg och se om det går över.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0