Nattens timmar

Panikångesten har hållt mig fången och i hårt grepp under nattens timmar.

Ångesten beror på tankar som tänks och på att någon som gjort mig så illa ligger gott och sover medveten om brottet han begått men helt oberörd och känslostört har det begåtts med brått mod.

Tyvärr är det jag som får betala, det är jag som straffas trots att jag ej gjort något.

Visst jag har spelat med i spelet men visste nog inte att det skulle göra så ont värka så och få mig rasa så totalt.
Visste inte heller att det till trots var så otroligt falskt och fult, inte från min sida men från hans

Leende, skratt och mjuka ord. Vackra ord som talats om mig och för mig har bara varit kalla lögner. Att med sådan precision och vilja sikta på offret utan att ha dåligt samvete. Att trots vetskapen om vad jag varit medom utsätta mig för samma sak.
Att vara så empatisk, så öppen och så godtrogen kostar. MEN jag kunde aldrig i min vildaste fantasi ens föreställa mig att just han skulle behandla mig så.

Att ärligt kunna se mig i ögonen och samtidigt veta vad han gör mig.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0