Vårens kärlek

Dags att lägga huvudet på kudden. Dagen har gått, sekund för sekund lades till minuter och timmar.
Samlade kraft att ta mig utanför dörren tre gånger, samlade kraft att fortsätta lägga pussel
Ha, släng er i väggen ni som lägger 1000-bitars pussel, här handlar det om 10-tusentals bitar som ska läggas ihop!

Trött och ska snart försöka blunda få några timmars vila, sjunka in i drömmen där jag finner dig. Fångar dig och tar dig i min fam.

I vårsolen stod du bara där, hängde lite kaxigt mot muren,
fångade dina steg
följde dem och lät mig omslutas av ditt mjuka leende.

Dina ord och ditt skratt fick mig att känna värme, jag log.
Nu ler jag inte längre, nu suddas min blick av tårar.
Sammla dem, ös dem i brunnen så blir det en sjö som
du kan segla din båt i från strand till strand.
Jag lovar dig upplevelser och stunder av förundran
Heléne 090112


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0