Rädd

Jag är rädd för morgonen, rädd för dagen och rädd för natten.
Rädd för allt
Rädslan sätter sig i ångesten som plågar mig med minnen och yrsel och tider som flyter samman.
Funderingar och undringar, varför vad och hur.
Rädd för att göra de jag älskar ännu mer besvikna och svikna.
Rädd för att de som jag har givit mig till i det stormande hav ska simma ifrån mig och lämna mig där ute för att jag aldrig blir frisk och aldrig något ljus når fram. Rädd för att ta plats

När ska jag få välja själv...
när ska jag sluta tvingas leva och acceptera ett liv som någon annan säger
åt mig att jag måste välja. För att jag valts bort och måste anpassa mig till det som då blir min
verklighet

En tisdag den 8 april 2008 vänder allt och den som då väljer att jag ska försättas i fängelse och i helvetet
skulle jag vilja döda. Man får inte säga så, man får inte tänka så. Men jag vill det. Och en så länge är mina
tankar mina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0