Nyckel är borta och slängd på djupt vatten och i det svarta havet.

Nyckel är borta och slängd på djupt vatten och i det svarta havet.
Det fanns och finns så mycket vi skulle ha sagt och gjort så många tankar som snurrar 
i mitt huvud som aldrig någonsin kommer fram. Den ena tanken föder den andra.

Vad menar du med att du känner att du vill ta hand om mig.... Vad menar du med att jag kanske
hellre vill ha en relation med en familjelycka... Visst kan jag vilja ha det men jag vet inte om
jag ens är där.

Ord för oss samman och ord för oss på samma sätt längre ifrån i en relation som vi på något sätt kommer närmare varandra i där ingen av oss vill lämna den ena eller den andra trots det svåra och komplicerade För så ärlig kan jag vara i min tro att trots den kompliciteten och de konsekvenser detta har skapat och kostat av både dig och mig men även lett oss till det jag tror vi båda vill. Men för den skull ska jag säga att vi inte ens har börjat vår resa och ännu mindre vet slutdestinationen. Och jag var fullständigt ärlig när jag menade att det är för att vi båda ligger så nära i vår mentala och själsliga utmaning. Inttellekt och intelligens skapar ibland mer förtret
än vad som är meningen.

Du pratade igår om en skör trasig liten flicka och hon finns och det måste du acceptera.... för annars blir vårt sökande och vår relation svår att hantera. Är du beredd till, och jag vill understryka att det är din känsla av ta hand om som du måste lära dig att handskas med likväl som jag själv måste lära mig att handskas med henne. För hon finns och inget kommer göra att jag sätter henne på en stol och låter henne sitta där själv. Men det handlar inte om att du ska ta hand om mig utan det det handlar om att jag vågar visa henne och att jag ger dig ett förtroende och med förtroende menar jag inte att du ska hålla mig i handen men kanske ibland bara lyssna utan att agera utifrån båden din och min intellektuella kompetens. Du kan inte vara min psykolog det har jag andra som är. Men kärlek handlar om så mycket mer.... och jag tror att det  bland annat var den balansgången vi pratade om igår. För ingen kan inbilla mig att du vill vara i detta bara på lek utan känslor. Men jag ska inte ta ansvar för dig och måste lära mig det... för precis som du så har jag en förmåga att ta hand om andra och sätta mig själv åt sidan. Fokusera på just den personen ska må bra....

Men våra ord och tankar tror jag kan leda oss åt det håll vi just nu vill men ärligheten och det konkreta måste finnas och för att finna dit måste både du och jag satsa av vårt hjärta och vårt innre.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0