I skenet av en lögn

I skenet av en lögn befinenr jag mig och känner smärtan. Det värker och bränner och allt omkring mig rasar.

Jag går vilse i min rädsla och i min sorg i min smärta och i mitt hjärtas ensamet.

Bördan blir tyngre och jag väljer det som för sekunden är bäst men det smärtar mest.

I skenet av lögnen värker det och gör ont. Men likväl så är stark och härdar ut och står kvar på stället, ibland så tom så jag inte ens finner mina tårar eller mina känslor. Ett genomskinligt skal

Att dag efter dag försvara säga och mena tänka och känna.
Livet är ett helvetes kval

Nära men ändå så långt ifrån det jag ens orkar, finns tankar om och hur jag ska göra för att få ett slut på detta helvetes kval

Kanske finns jag imorgon, kanske inte

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0