Finn svaren i ditt minne

Jag vandrar runt här i tankarnas galleri, vänder om och ser allt passera revy.
Alla ord, alla dessa vackra ord som ingen tror på som bara sägs.

Minnen och drömmar ser dem framför mig och jag förundras över hur det kunde bli så här.

Tårar har trillat idag

Tittar på de runt omkring mig och blir bara ännu mer förvirrad. Vad gör jag här...
Så mycket okunskap och så mycket man förlitar sig på att piller ska hjälpa mot ALLT
Jag VILL INTE ha några piller, jag vill ha hjälp. Någon som lyssnar någon som torkar
mina tårar som finns där. INTE bara tysta kalla väggar eller tysta blickar.

Ni ska bara veta... här blir man både dumförklarad och fråntagen sin självkänsla.
Jag har precis som förra gången känslan av kränkande av hela mig.

Jag ser den där lilla tjejen framför mig som sitter med knäna uppdragna och vaggar
fram och tillbaka med en tyst gråt som hon försöker kväva. Alla dessa ord och all denna
oförståelse och nedbrytning av min person.

Heléne, andra i din situation hade givit upp för länge sen. Men du står fortfarande upprätt
och kämpar för ditt liv och din rättighet att bli frisk och får den respekt som din person så
väl är värd. Det är inspirerande...

Tårarna trillar nerför min kind och hjärtat bankar i bröstet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0