Osamanhängande tankar i ett svart hål

Jag tar texten rent ut från ett sms som jag skrev i morse....
Jag skriver mest nu bara för att skriva,
tittar på spåret som passerar likväl som jag tittade ut över havet i går.

Lät sekunder passera ticka tilla jag fick åka hem, men åka hem till vad?
Till tystheten och ekot till det dubbla täcket där jag får mysa med tomheten och mina tankar som styr åt annat håll.

En kopp te efter att ha torkar golvet från middagen tekoppen ryker  och bredvid står ett glas med saft som både smakar sött och lite salt då min närmast vän hjärtat sa till mig att jag skulle tillsätta en nypa salt.

Han bråkar också, kanske han kunde lämna mig ifred.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0